خانه / کلیات / آناتومی فرهنگ / مخاطب و مخاطب شناسی

مخاطب و مخاطب شناسی

تعریف مخاطب

منظور از مخاطبین آن دسته نیروهای سازمان و مجموعه هستند که به شکل عام (توده مردم) و یا خاص از تسهیلات و خدمات سازمان بهره مند می شوند و در آینده ممکن است به عضویت سازمان درآیند.

مخاطب شناسی

یکی از اصول اولیه کار فرهنگی و یکی از ابتدائی ترین نیازهای یک عنصر تأثیرگذار فرهنگی، شناخت مخاطب و نیازهای او و ادبیات گفتگو و تأثیرگذاری بر مخاطب خویش است.

در امور فرهنگی موضوع کار، انسانها با همه تنوع و سلائق و با توجه به اختلافات فرهنگ ها، تکثر ظرفیت های فکری و استعداد و صفات و حالات آنان است.

ملاحظات و مولفه های مخاطب شناسی عبارت است از:

۱٫ سن افراد (طفل، کودک، نوجوان، جوان، رشید، کامل، پیر، کهنسال)

۲٫ جنسیت (زن، مرد)

از لحاظ جسمی

از لحاظ روانی

ازنظر احساسات (نسبت) به یکدیگر

۳٫ جایگاه اجتماعی

۴٫ صفات و فضیلتهای افراد

نیمه غیر انسانی سازمان

درباره ی solmn

همچنین ببینید

مدیریت فرهنگی

تجزیه پذیر یا تجزیه نا پذیری فرهنگ

فرهنگ متشکل از عناصری است یعنی دارای کثرتی است و دارای ساختار پیچیده و در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *