خانه / شاخه ها / رسانه / جایگاه  رسانه ها در زندگی امروز:

جایگاه  رسانه ها در زندگی امروز:

امروز نقش و جایگاه رسانه ها در حدی است که نمی توان زندگی را بی حضور آنها قابل تصور دانست. رسانه ها فقط وسیله ی سرگرمی نیستند؛ بلکه در بسیاری از جنبه های فعالیت اجتماعی و فردی ما دخالت و نقش دارند.

گسترش و توسعه ی وسایل ارتباط جمعی در زندگی انسانها به حدی است که عصر کنونی را عصر «ارتباطات» نامیده اند. بعید نیست که انسان امروزی را انسان رسانه ای و فرهنگ جدید را محصول تبلیغات وسایل ارتباط جمعی بدانید.

یکی از عوامل که پست مدرنیسم در جهان تبلیغات و هنر ، به ویژه در مقوله دهکده جهانی با پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر،وب و اینترنت،برآن تاثیر گذاشته و بحث های بسیار زیادی درباره دگرگونی آن ارایه می شود تا متخصصان،مدیران تبلیغاتی و علاقه مندان با استراژی ها و تاکتیک های تبلیغاتی خود موفق تر عمل نمایند.(خویه-۱۳۸۶-ص۱۳۰)

مک لوهان در جمله مشهوری اشاره می کند که (( رسانه تداوم جسم و توانایی های ماست)) این عبارت بیانگر این باور است که((ابزار ادامه نیروهای جسمانی ماست )) همانطور که دوچرخه تداوم پا و کامپیوتر و اینترنت تداوم مغز آدمی است.یعنی رسانه ها محتوای اصلی اداراک و توان فهم معنایی ما و در یک کلام پیام اصلی  را تعیین کرده اند.(احمدی-۱۳۷۸-ص۳۰)

 

پیام –رسانه -تماس

فرستنده

گیرنده (مخاطب)

برای تجزیه و تحلیل نقش ارتباطی رسانه می توان به نمودار ارتباطی که یاکوبسن زبان شناس برجسته روسی مراجعه کرد.(یاکوبسن-۱۳۸۶-ص۷۵)

یک فرستنده (شرکت ،سازمان یا شخص ) پیامی (پیغامی و غیر تبلیغاتی) را برای گیرنده پیام (مخاطب یا مشتری) می فرستد. این پیام،زمینه ای (اجتماعی،تاریخی،فرهنگی،روان شناسی،فلسفی یا بازاریابی)دارد که به این زمینه ارجاع می شود.(خویه-۱۳۸۶-ص۱۳۱)

درباره ی admin

همچنین ببینید

مدیریت فرهنگی

روحانی نما های شبکه های ماهواره ای !

تفرقه خط مشترک روحانی نماهای ماهواره ای است در حالی که شرایط امروز جهان اسلام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *